Ρόδι

Ρόδι

Τα ρόδια είναι φρούτα γεμάτα με βρώσιμους σπόρους που έχουν  ρουμπινί-κόκκινο χρώμα, ονομάζονται arils και έχουν γλυκιά-υπόξινη γεύση τάρτας. Είναι γεμάτα με  θρεπτικά συστατικά, που ωφελούν την καρδιά και περιέχουν αντιοξειδωτικούς παράγοντες, που βοηθούν στην καταστολή της φλεγμονής.
Στην πραγματικότητα, ο χυμός ροδιού έχει τρεις φορές μεγαλύτερη αντιοξειδωτική δράση από το κόκκινο κρασί και το πράσινο τσάι. Διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι ο χυμός του ροδιού μπορεί να συμβάλει στη μείωση των επιπέδων επιβλαβούς LDL χοληστερόλης και στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.
Ωστόσο, όπως ισχύει για όλα τα φρούτα και τα φυτικά προϊόντα διατροφής, είναι προτιμότερη η κατανάλωση ολόκληρου του φρούτου, διότι τρώμε και τους σπόρους και τις φυτικές ίνες που περιέχονται σε αυτό, χωρίς  να περιοριζόμαστε μόνο στην κατανάλωση του χυμού του. Σε ότι αφορά την ενέργεια που παίρνουμε, μισό φλυτζάνι κόκκων ροδιού έχει 72 θερμίδες.
Η καλύτερη εποχή του ροδιού είναι από τον Οκτώβριο έως τον Ιανουάριο. Μερικές φορές όμως μπορεί να σκεφτόμαστε ότι υπάρχει κάποια δυσκολία στον τρόπο χρήσης του ροδιού. Ωστόσο, υπάρχουν και εύκολοι  τρόποι  που μπορούμε να βγάλουμε τους σπόρους, για να απολαύσουμε αυτό το θαυμάσιο φρούτο:
*Κόβουμε το ρόδι στη μέση και το κάθε κομμάτι το κόβουμε στα τέσσερα, αφαιρώντας ελάχιστα από τον φλοιό του.
*Κρατούμε την κομμένη πλευρά του φρούτου χαλαρά στο χέρι μας, πάνω από τα ανοιχτά δάχτυλα μας,  με τους σπόρους  στραμμένους προς τα κάτω, πάνω από ένα μεγάλο φαρδύ μπολ.
*Χτυπούμε τον φλοιό με ένα μεγάλο κουτάλι και οι σπόροι θα πέσουν μέσα από τα δάχτυλά μας στο μπολ.
Οι σπόροι είναι το ιδανικό θρεπτικό συμπλήρωμα σε όλες τις πράσινες σαλάτες, στα δημητριακά, το γιαούρτι, ή σε συνδυασμό και με άλλα φρούτα.
Είναι πολύ καλό για τον οργανισμό μας ότι μπορούμε να χρησιμοποιούμε ένα πολύ εύγευστο και ευεργετικό φυτικό προϊόν στην καθημερινή διατροφή μας.